holiday mali~

Assalamualaikum.

cuti sekolah dah nak habis. tinggal seminggu je lagi. homeworks? haha. jangan ditanya. gua sentuh sikit je. malas nak sentuh lagi. takde masa. hahaha. aku sibuk sangat seminggu ni. aku kan bibik dalam rumah ni. well, mam besar. tapi aku kena kuat semangat nak jadi mam besar ni sebab kena tahan, sabar, pasrah dan menyerah dengan perangai adik-adik. ye adik aku cuma dua orang. tapi jangan lupa aku kena jaga sorang lagi. along aku. yang ni baby besar. nak je aku terajang dia. -.- dia tak membantu langsung. benci ahh. ada sehari tu ku cakap dekat dia "tak kemas langsung rumah?" "mana reti nak kemas" aku pun apa lagi. panas betul hati masa tu. nasib baik takde kuali dekat situ kalau tak memang dah lama aku hempuk dia dengan kuali tu. asdfghjkl betul lah.

ok. sebenarnya nak cerita ni hah aku pergi Kelantan baru baru ni. best!! pagi tu siap siap apa semua. then, tengah hari bertolak sana. pastu singgah rumah Kak Tie sebab nak gi ambil barang and ambil abang apih, tunang kak ida *ehem*. so, aku naik kereta abang Deli which aku sorang je perempuan dekat dalam tu. mula tu aku naik dengan kak ida tapi kak ida naik dengan cik tunang dia. so, tinggallah aku sorang je perempuan dalam kereta tu . hmmm sedih *tetiba* hahha. oh yes. aku pakai skirt labuh. hehhehe. *takde motif bagitahu orang* 

\
 n_nV

pastu drive drive sampailah kelantan. emm dalam pukul 7 lebih jugak la sampai tu. senget aku punya tulang duduk dalam kereta lelama. bila dah sampai tu, terus pergi ke homestay. mandi then solat pastu keluar lagi. pergi makan. nyum nyum. masa dekat kedai tu kan ada mamat hensem tengok aku *perasan tahap cilako* . mula tu aku tak perasan pun tapi budak budak yang bagitau. aku duduk dengan budak budak (anok wek) time tu. pastu diaorang bagitahu aku "kak. budak laki tu dari tadi tengok kak" *ehem* pastu kan HAHAHAHAHA aku macam syokk sendiri. pastu aku tengok dia, dia tengok aku. kami bertentangan mata. zzzzz *bunyi eye contact bukan tidur*. sekali satu family dia tengok aku. hahaha. so, aku buat buat minum air malu ahh hakooo~ lepas habis makan tu, pergi wakaf che yeh atau kak tie sebut wakaf yek yeh. dekat situ macam macam hado~ lagi malam, lagi ramai orang datang situ. aku pergi sana dalam pukul 9.30 macam tu ahh. balik pukul err lupa .__. yang penting dekat dekat pukul 1. balik tu basuh kaki, masuk bilik, pastu tweeting. hahaha. mana boleh tinggal twitter. erk eleh twitter tu ibarat boypreng hako00 tau~ melekat je dengan dia. aku tweet seram malam tu. cerita pasal congkak. hehehehe *tengok belakang please* :P


pagi esok bangun macam biasa pastu gi mandi. pastu takde air -.- bongok betul. aku mandi 8 cebok je kot air. tu pun tak full cebok tu. ngek ahh. pastu gerak rantau panjang. ayie kan dia kan kan kan beli bear dekat girlfriend dia. bajet sweet letteww. aku tak beli apa pun. hmm. sad life. :'( hehehe. 



skuter+ vespa. hebat bukan? *jakun much* motorcycle ni dari thailand. sebab no plat dia thailand~




lepas duk round rantau panjang pergi kota bharu. kota bahru hmm takde pape pun. kiteorang just makan dekat situ pastu beli buah buah sikit. tu je. lepas tu apa lagi balik laa~ sekojap je duk Kelantan. tapi best. syioookk habis. kak tie janji dengan aku nak pergi lagi. wehee~ so lepas balik dari Kelantan, kiteorang singgah dekat rumah Kak tie. well yeah. tidur dekat situ malam tu. on the next day, kak ida, mak long, kak tie and I went to kedai kain apa entah nama dia. mak long belanja kain buat baju raya. yeayy!! I choose the kain and she paid. 


i had so much fun at Kelantan and kak tie's house. so long no talk to ayie aka muqri. at Kelantan we talked a lot and ngam balik. i missed our childhood. if only you still remember the promises you had made. hmm. oke. no sad story here. fuuhh. *inhale* *exhale* he changed a lot. i guess. k dah. oke lah tu je nak cerita. going to sleep now.

Assalamualaikum :)

No comments: