sukan sukan sukan!

Assalamualaikum.

dah lama aku tak update blog. bukannya malas. cuma idea tu hah taknak datang. sudah ku panggil ke mari tapi tidak mahu datang jua. tak tahu nak mula dengan apa. tak tahu nak tulis tajuk apa. tak tahu ending dia macam mana. oh kecewanya hatiku. eh? k merepek. bukan kerepek la awak. eii baling kuali kang. haa! haa! k tetiba. k sambung balik.

cerita pertama, hari khamis minggu lepas, sekolah aku ada buat sukantara. best gilooo wa cakap lu. tapi kan rumah bendahara aka rumah kuning kalah. bencinya kene perli dengan kawan kawan. *baling kasut sukan* haa! padan muka. jangan nak mengadu dekat mak jemah kau ahh. lempang sampai kang eh? k. hmm. nak cerita kang panjang pulak. k takpe. kita pendekkan dia. so, dipendekkan cerita ini, aku kena pakse dengan cikgu masuk pembarisan. pembarisan? ye pembarisan. alaa~ yang jalan macam orang kawat tengah tengah panas tu. sebenarnya tak panas pun haritu. TAPI. malam tu hujan turun. so, padang pun hampir hampir jadi sungai Kemaman. eh tipu je. pembarisan ni just nak tabik hormat untuk VIP kan. so, kene pusing ahh padang tu. pastu kan, rumah kuning berhenti memang betul betul dekat lopak air. kasut aku separuh tenggelam dek air, separuh lagi selamat. tu pun basah. hmm. nasib badan. ada budak tu kan, dua dua belah kasut dia tenggelam dek air. aku hanya mampu tolong. tolong gelak. hihihihi. dalam hati ahh kan. rumah kuning maskodnya bunga matahari. cantik gitu. menyerlah tahu. :P
tengok lah lopak tu. benci betul aku. aku duduk belakang. i pegang bendera. wuuwuu~

pastu kan, time lalu dekat depan rumah sukan lain aku tutup muka. malu ahh. ada orang jerit "hotoh! farah najwa ho" kedengarannya seperti suara haziq razak. masa tu aku macam shut up la ziq!! geram sangat. suara dia tu dah la kuat. pastu dengar pulak suara illa, naimah semua tu. "eh najwa" "najwa! najwa" ok glamour jap. lol. 

pastu en en en kawan saya yang mengada taik kuda taik unta ayam belanda ni lari. pehh gila laju lari. macam laki woo ila lari. hahahaha k. takde ahh. ila lari laju. tahun depan ambik ahh olahragawati untuk P18. *muntah hijau ada biru sikit*

cantik en padang? memang best lari lari pastu air tu masuk dalam mulut. macam milo doh. :P

memang rumah bendahara kalah. tapi takpe. aku enjoy. walaupun ada rasa sakit hati kena perli. maklumlah geng geng ni semua rumah merah. pehh. masa nak balik tu kene perli. sampai rumah ada orang hantar BBM boo aku. k thanks semua *sakit hati* hahahaha. well at least aku enjoy. next year kitaorang pulak yang akan handle semua ni. aku nak cadangkan zimang pakai sunflower tu. hahahah omg. takleh bayang muka dia. suruh ayie ke. tak boleh bla. XD budak form 5 tahun ni sporting gila. diaorang macam tak kisah menang ke tak tapi diaorang enjoy. boleh bayang tak diaorang main boo rumah merah and at last, rumah merah menang. diaorang ni tak malu langsung. pastu tonggek depan orang ramai la. ya Allah. pape pun aku enjoy.


so, tahniah pada rumah panglima. 

eh termasuk pulak. hahahah bye. 







No comments: